Декларація на будівництво
Реєстрація повідомлення про початок будівельних робіт чи реєстрація декларації про введення об’єкта в експлуатацію являються важними етапами оформлення документів на проведення будівельних робіт. До таких дій відносять будівництво житлових і нежитлових об’єктів, реконструкції в квартирах чи нежитлових приміщеннях, будь яке капітальне нове будівництво. Сьогодні ми розглянемо ситуацію при будівництві житлових, садових, дачних будинків.
Оформити земельну ділянку ✓
Будівельні роботи здійснюються на земельній ділянці, яка є у власності, користуванні чи використовується по договору суперфіцію. Земельна ділянка повинна бути з присвоєним кадастровим номером та відповідати цільовому призначенні. Мінімальна площа земельної ділянки для побудови садового/дачного/житлового (садибного) будинку встановлюється місцевим органом державної виконавчої влади або місцевого самоврядування (як правило, не менше 5 соток). Тому, перед поділом невеличкої земельної ділянки на 2 чи більше частин, отримайте консультацію в органі місцевого самоврядування (міська чи сільська рада, садове товариство і т.д.) чи зверніться за допомогою до профільних компаній.
Розглянемо будівництво об’єктів, що за класом наслідків не перевищують CC1, та об’єкти, що будуються на підставі отримання будівельного паспорта. Згідно змін, що відбулися з початку 2019 року, будівельний паспорт буде надаватися органом містобудування та архітектури площею до 500м2 (раніше ця цифра була – 300м2).
Як оформити будівництво?
1. Отримання будівельного паспорта на забудову земельної ділянки
*містобудівні умови та обмеження на забудову потрібно отримувати при будівництві будинків, що перевищують 500 метрів квадратних, чи мають клас наслідків CC2/CC3.
2. Подача повідомлення про початок будівельних робіт
Подається замовником (його уповноваженою особою) до відповідного органу державного архітектурно-будівельного контролю за місцезнаходженням об’єкта.
*документи, що надають право на виконання будівельних робіт є чинними до завершення будівництва. Реєстраційний номер повідомлення в реєстрі дозвільних документів на сайті Державної архітектурної інспекції є підтвердженням факту реєстрації повідомлення. Повідомлення про початок будівельних робіт може бути відхилене через некоректне заповнення, не правильну форму, не повний пакет зібраних документів.
3. Стадія будівництва
4. Виготовлення технічного паспорта
на збудований об’єкт через комунальне чи приватне БТІ
*різниця між комунальним і приватним БТІ за ПОСИЛАННЯМ.
5. Реєстрація декларації на будівництво
(декларація на введення в експлуатацію), шляхом подання декларації про введення об’єкта в експлуатацію, замовником (його уповноваженою особою) до відповідного органу державного архітектурно-будівельного контролю за місцезнаходженням об’єкта.
*Реєстраційний номер декларації в реєстрі дозвільних документів на сайті Державної архітектурної інспекції є підтвердженням факту реєстрації декларації. Реєстрація декларації може бути відхилене через некоректне заповнення, не правильну форму, не повний пакет зібраних документів.
Після вищенаведених пунктів, залишається отримати поштову адресу будинку та зареєструвати право власності, де результатом буде отримання Витягу із Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.
*підключення постійних комунікацій, як правило, відбувається після реєстрації декларації на введення в експлуатацію. До того моменту, відбувається користування тимчасовими мережами.
При необхідності, отримайте консультацію в експертів, що займаються супроводом документів на нерухомість. Одними із таких є наш документ-сервіс «Unidoc», що має в своєму штаті геодезистів, юристів з нерухомості, інженерів БТІ, реєстраторів. Будемо раді надати вірні поради, які збережуть вам як фінансові блага так і дорогоцінний час.
![]() | МАРІЯ ЗІНЧЕНКОюрист-консультант | (068)-098-11-68, (063)-624-60-44 | ДЗВІНОК |
