Процедуру реєстрації вдосконалили

Українці зможуть зареєструвати право власності на нерухоме майно за дві години, сплативши певний податок.

В Україну 2 листопада 2016 року набрав чинності Закон «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення державної реєстрації прав на нерухоме майно та захисту прав власності» .

З моменту вступу закону в силу нотаріуси можуть проводити державну реєстрацію права власності на нерухомість незалежно від її місцезнаходження, в межах однієї адміністративно-територіальної одиниці, нарівні з державними реєстраторами.

Законом було введено таке поняття як внутрішній обмін між реєстрами прав і обтяжень та інших офіційних реєстрів, в тому числі і єдиного державного реєстру судових рішень.

Це нововведення дозволить проводити реєстрацію без заявника, тільки на підставі рішення суду, отриманого з реєстру нерухомості в електронному вигляді. Правда, поки невідомо, коли ця норма буде введена в дію, адже законодавчо терміни її вступу в силу не визначені.

Нотаріуси та реєстратори при здійсненні нотаріальних та реєстраційних дій повинні використовувати доступ не тільки до державного реєстру речових прав на нерухоме майно та державному земельному кадастру, а й в усі державні реєстри з системи Міністерства юстиції України.

Це дозволить звичайним людям не витрачати час на отримання відповідних витягів з реєстрів.

Вартість і умови оплати адміністративного збору

Відповідно до закону, держреєстратори зобов’язані особисто зайти в реєстр нерухомості і перевірити інформацію для підтвердження відомостей, які перебувають в електронних реєстрах. Для заявника це буде коштувати 0,025-0,04 мінімальної заробітної плати.

Також були змінені умови і розмір оплати адміністративного збору при проведенні реєстраційних дій та за надання даних з державного реєстру прав на нерухоме майно. В тому числі, за терміновість отримання інформації з реєстру також необхідно доплатити певну суму адміністративного збору.
Були визначені єдині розміри адміністративного збору для реєстрації всіх видів прав власності на нерухомість. Розмір адмінсбора за реєстрацію права власності на підприємство, як єдиний майновий комплекс, був зменшений з одного до 0,1 розміру мінімальної зарплати.

Було встановлено розмір адміністративного збору за отримання інформації з державного реєстру прав:

  • за вилучення інформації в паперовому вигляді – 0,025 мінімальної зарплати;
  • за вилучення інформації в електронному вигляді – 0,0125 мінімальної зарплати;
  • за отримання інформації нотаріусом під час вчинення реєстраційної дії – 0,04 мінімальної зарплати.

У законі було збільшено термін державної реєстрації іпотеки та обтяжень з 24 годин до 2 робочих днів, що мінімізує допущення помилок при такому реєстраційному дії.
Також за результатами проведення реєстраційних дій заявникам будуть видаватися паперові витримки з підписом державного реєстратора та печаткою.

Зберігати паперові матеріали реєстраційних справ будуть не нотаріуси, а органи місцевих рад міст обласного значення, державні адміністрації Києва, Севастополя та міські, районні державні адміністрації за місцем знаходження майна.

У законі визначили, що паперові матеріали реєстраційної справи можуть зберігатися не більше 10 років. Після знищення паперових варіантів будуть збережені їх електронні копії.

Джерело: domik.ua

Залиште заявку

на безкоштовну консультацію
* - обов'язкові для заповнення
Ваше повідомлення
успішно надіслано
вверх

Зворотний дзвінок

Ваше повідомлення
успішно надіслано
* - обов'язкові для заповнення
Заявку відправлено